VISUAL THINKING
El pensament visual o en anglès el "Visual Thinking" és una eina
que resulta molt útil per relacionar diferents idees, mitjançant dibuixos i
imatges simples. D'aquesta manera, es
pretén que allò que volem expressar sigui més fàcil d'entendre, de manera que
puguem identificar la relació dibuix-idea, d'una manera senzilla i directa.
A Edist aula d'estudi, aquesta
tècnica l'utilitzem en el nostre dia a dia, ja que un 80% del nostre cervell
està dissenyat per assimilar i processar imatges, pel que suposa menys esforç
que llegir un text i entendre'l.
Segons Dam Roam, expert en visual thinking i
autor del llibre "Tu mundo en una servilleta", el processament visual segueix els
següents passos:
2. Veure. Seleccionem els aspectes que ens semblen interessants, agrupem la
informació i comencem a establir relacions entre els diferents elements.
3. Imaginar. Interpretem i manipulem els elements que apareixen a la
imatge.
4. Mostrar. Quan s'entén la pauta elaborada, cal fer-li arribar a altres
persones, per tal que també puguin adquirir nous coneixements d'una manera
efectiva.
Els professionals d'Edist aula
d'estudi, considerem que és una eina
útil a emprar amb alumnat amb TDAH o bé amb dislèxia, ja que en situacions en
les que han d'estudiar per algun examen, se'ls hi fa més fàcil interpretar la
informació a través d'imatges que no pas mitjançant un text, ja que l'esforç i
la seva dedicació hauran de ser superiors. Per tant, tal i com afirma la Teoria
de les Intel·ligències Múltiples de Howard Gadner, especialment la
intel·ligència espaial, treballar d'una manera visual ajuda a que nens i nenes
amb problemes atencionals o de lectura, puguin arribar a les idees i als
coneixements a través d'aquesta metodologia, generant en si mateixos imatges mentals
que afavoriran la retenció d'informació.
Per a més
informació us recomanem que llegiu aquest interessant article:
https://extremservicejam.wordpress.com/2013/02/18/que-es-visual-thinking-y-como-puede-ayudarte/
Cristina Guerra
Psicopedagoga del centre
0 comentarios